Türkiye, mühendislik bölümlerinden mezun olan yüzde 29’luk kız öğrenci oranıyla OECD ortalamasını geçti!

Türkiye’de mühendislik alanlarından mezun olan kız öğrencilerin oranı 2015 yılında yüzde 28 iken 2021 yılında yüzde 29'a yükselerek OECD'nin yüzde 28'lik ortalamasını geride bıraktı. Bu oran, Türkiye'nin mühendislik kısımlarında cinsiyet eşitsizliğiyle gayretindeki kararlılığını gösteriyor.

Son yıllarda, üniversiteden mezun olan kız öğrencilerin oranlarında kıymetli bir artış gözlemleniyor. Ekonomik Kalkınma ve İş Birliği Örgütü (OECD) tarafından 2023 yılında yayınlanan “Bir Bakışta Eğitim” raporuna nazaran, yükseköğretim kurumlarından mezun olma oranına bakıldığında OECD ortalamasına nazaran yüzde 58, Türkiye’de ise yüzde 53’lük oranla çoğunluğu kız öğrencilerin oluşturduğu görülüyor. Mezun olanların yarısından fazlasını kız öğrencilerin oluşturması, klasik cinsiyet kalıplarının bilakis döndüğüne işaret ediyor.

2021 yılında OECD ülkelerinde STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) alanlarında üniversite mezunlarının yüzde 33'ünü kız öğrenciler oluşturuyor. Mühendislik üzere birtakım STEM alanlarında bu oran yüzde 28'e düşüyor. STEM alanlarında cinsiyet eşitsizliği hala devam etse de Türkiye bu alanda değerli bir ilerleme kaydetmiş durumda. OECD’nin “Bir Bakışta Eğitim 2023” raporunda yer alan bilgilere nazaran Türkiye’de mühendislik alanlarından mezun olan kız öğrencilerin oranı 2015 yılında yüzde 28, 2021 yılında yüzde 29'a yükseliyor. Tıpkı oranlar, OECD ortalamasında yüzde 25’ten yüzde 28’e çıkıyor. 

“MÜHENDİSLİK ALANINDAKİ KIZ ÖĞRENCİLERİN SAYISININ ARTMASINI AMAÇLIYORUZ”

OECD raporundaki datalar ışığında mühendislik alanlarında cinsiyet eşitsizliğinin hala kıymetli bir sorun olsa da Türkiye’nin bu alanda kıymetli bir ilerleme kaydettiğinin altınını çizen Bulgurcu Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Bulgurcu, hususla ilgili şu açıklamalarda bulundu:

“Türkiye’nin mühendislik alanlarından ve mezun olan kız öğrenci sayısının OECD ortalamasının üzerine çıkması çok büyük bir muvaffakiyet. Bulgurcu Vakfı olarak, STEM ve bilhassa mühendislik alanında okuyan kız öğrencilerin sayısının artmasına katkıda bulunmayı amaçlıyoruz ve bunun için de elimizden geleni yapıyoruz. Ülkemizde mühendislik kısımların mezun olan kız öğrencilerin oranının artmasının, OECD ülkelerine de ilham olacağını düşünüyorum. Mühendislik başta olmak üzere her meslekte ve bölümde cinsiyet eşitliğini sağlamak için ortak gayret göstermeliyiz. Bayanların potansiyellerini tam manasıyla ortaya koymalarını ve mesleklerinde istedikleri üzere ilerlemelerini sağlamak hem toplumumuzun hem de ekonomimizin daha güçlü olmasına katkı sağlayacaktır. Cinsiyet eşitsizliğinin sona ermesi ve bayanların erkeklerle denk şartlarda yer alması için herkesin takviye vermesi gerekiyor. Bulgurcu Vakfı olarak, kız öğrencilere mühendislik alanlarında ilgi ve yeteneklerini geliştirme fırsatları sunarak, başarılı olmalarını desteklemeye devam edeceğiz.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar