Ödüllü yazar Gürsel Korat edebiyatseverlerle buluştu
Nilüfer Belediyesi Kütüphane Müdürlüğü tarafından 2007 yılından bu yana düzenlenen “Edebi Kazılar” söyleşisi, Türk edebiyatının kıymetli kalemlerini Nilüferli edebiyat tutkunlarıyla buluşturmaya devam ediyor.
Anadolu’ya dair gözlemleriyle, bölgenin kozmopolit yapısını ve tarihini ustalıkla kaleme alan ödüllü muharrir Gürsel Korat, Edebi Hafriyatlar söyleşisinde Hakan Akdoğan moderatörlüğünde keyifli bir sohbet gerçekleştirdi.Öykü, senaryo, roman, inceleme ve oyun üzere farklı çeşitlerde eserler veren, birebir vakitte eğitmen, gazeteci ve sinema imalcisi olarak da tanınan çok istikametli sanatçı Gürsel Korat, Akkılıç Kütüphanesi’nde Nilüferli okurlarla bir ortaya geldi. Korat, 1915 Ermeni olaylarını kendine has üslubu ve bakış açısıyla kaleme aldığı Unutkan Ayna romanı üzerinden vakte, insanlığa ve edebiyata dair fikirlerini iştirakçilerle paylaştı.DUYU ORGANLARINI HAREKETE GEÇİREN ROMANLARDuyu organlarını harekete geçiren, okuyucuya “oradaydım” dedirten romanlar yazmayı amaçladığını lisana getiren ödüllü müellif Gürsel Korat, “Gördürme, hissettirme, dokundurma temelli yazmaya çalışıyorum. Duyularla kavranan bir romanı okuyucunun kucağına bırakmak istiyorum” dedi.Hikayelerini süratli anlatmayı seven bir müellif olduğunu belirten Korat, “Zamanın akışını önemsiyorum. Anlatırken duvardaki saatin nasıl işlediğini düşünürüm. Anlatmaya başladığınızda vakit nasıl akıyor, bunu yeterli bilmek gerekiyor. Mesela ‘Rüya Körü’nde 40 yılı 220 sayfaya sığdırırken, ‘Unutkan Ayna’da 10 günü 330 sayfada anlattım” diye konuştu.Gürsel Korat, karakterlerinin yalnızca şimdiki hallerini değil, geçmişlerini ve taşıdıkları vakti da yansıtmaya çalıştığına dikkat çekerek şunları söyledi: “Gördüğümüz beşerler şu andaki beşerler değiller. Birebir vakitte onların içinde bir vakit var; onların bir yere götürdükleri vakit. ‘Unutkan Ayna’da bunu kimi karakterler üzerinden işledim. Benim edebiyatımda yalnızca mühletler değil, vaktin kendisi de var. Yerin ve vaktin birbirine bağlılığı da ilgimi çekiyor. Birebir yerde, farklı vakitlerde bulunuyoruz. 2016’da Akkılıç Kütüphanesi’ne gelmiştim, artık tekrar buradayım lakin 2016’daki ben artık yok. Felsefi olarak durduğumuz nokta burası. Sorun yer, yani yerin bulunması. Şayet bir yer varsa kaçınılmaz olarak vakit da vardır. Yani vakit, yere bağlıdır. Madem ki yer var, vakit nerede? Yalnızca şimdide. Daima şimdiler yaşanırken, geçmişi artık ve gelecek diye bölmek ne kadar hakikat?”Tarih sahnesinde daha evvel kimsenin bahsetmediği sıradan insanların kıssalarını anlatmak istediğine vurgu yapan müellif Gürsel Korat, “Lisede tarih derslerinden, edebiyattan nefret ederdim. Ezbere dayalı eğitimden uzaklaştım. Yeni tarihselcilik akımı bana farklı bir bakış açısı sundu. Tüm kitaplarımda bu bakış açısını yansıtmaya çalıştım” diyerek kelamlarını tamamladı.Söyleşinin son kısmında iştirakçilerin sorularını yanıtlayan Borat, okurların kitaplarını da imzaladı.Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Anadolu’ya dair gözlemleriyle, bölgenin kozmopolit yapısını ve tarihini ustalıkla kaleme alan ödüllü muharrir Gürsel Korat, Edebi Hafriyatlar söyleşisinde Hakan Akdoğan moderatörlüğünde keyifli bir sohbet gerçekleştirdi.Öykü, senaryo, roman, inceleme ve oyun üzere farklı çeşitlerde eserler veren, birebir vakitte eğitmen, gazeteci ve sinema imalcisi olarak da tanınan çok istikametli sanatçı Gürsel Korat, Akkılıç Kütüphanesi’nde Nilüferli okurlarla bir ortaya geldi. Korat, 1915 Ermeni olaylarını kendine has üslubu ve bakış açısıyla kaleme aldığı Unutkan Ayna romanı üzerinden vakte, insanlığa ve edebiyata dair fikirlerini iştirakçilerle paylaştı.DUYU ORGANLARINI HAREKETE GEÇİREN ROMANLARDuyu organlarını harekete geçiren, okuyucuya “oradaydım” dedirten romanlar yazmayı amaçladığını lisana getiren ödüllü müellif Gürsel Korat, “Gördürme, hissettirme, dokundurma temelli yazmaya çalışıyorum. Duyularla kavranan bir romanı okuyucunun kucağına bırakmak istiyorum” dedi.Hikayelerini süratli anlatmayı seven bir müellif olduğunu belirten Korat, “Zamanın akışını önemsiyorum. Anlatırken duvardaki saatin nasıl işlediğini düşünürüm. Anlatmaya başladığınızda vakit nasıl akıyor, bunu yeterli bilmek gerekiyor. Mesela ‘Rüya Körü’nde 40 yılı 220 sayfaya sığdırırken, ‘Unutkan Ayna’da 10 günü 330 sayfada anlattım” diye konuştu.Gürsel Korat, karakterlerinin yalnızca şimdiki hallerini değil, geçmişlerini ve taşıdıkları vakti da yansıtmaya çalıştığına dikkat çekerek şunları söyledi: “Gördüğümüz beşerler şu andaki beşerler değiller. Birebir vakitte onların içinde bir vakit var; onların bir yere götürdükleri vakit. ‘Unutkan Ayna’da bunu kimi karakterler üzerinden işledim. Benim edebiyatımda yalnızca mühletler değil, vaktin kendisi de var. Yerin ve vaktin birbirine bağlılığı da ilgimi çekiyor. Birebir yerde, farklı vakitlerde bulunuyoruz. 2016’da Akkılıç Kütüphanesi’ne gelmiştim, artık tekrar buradayım lakin 2016’daki ben artık yok. Felsefi olarak durduğumuz nokta burası. Sorun yer, yani yerin bulunması. Şayet bir yer varsa kaçınılmaz olarak vakit da vardır. Yani vakit, yere bağlıdır. Madem ki yer var, vakit nerede? Yalnızca şimdide. Daima şimdiler yaşanırken, geçmişi artık ve gelecek diye bölmek ne kadar hakikat?”Tarih sahnesinde daha evvel kimsenin bahsetmediği sıradan insanların kıssalarını anlatmak istediğine vurgu yapan müellif Gürsel Korat, “Lisede tarih derslerinden, edebiyattan nefret ederdim. Ezbere dayalı eğitimden uzaklaştım. Yeni tarihselcilik akımı bana farklı bir bakış açısı sundu. Tüm kitaplarımda bu bakış açısını yansıtmaya çalıştım” diyerek kelamlarını tamamladı.Söyleşinin son kısmında iştirakçilerin sorularını yanıtlayan Borat, okurların kitaplarını da imzaladı.Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı